Mededeling

Collapse
No announcement yet.

{HOW TO} Velgen schoonmaken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door chutney Bekijk Berichten
    Ik gebruik Jeff's Werkstatt Acrilyc Prime en Jett Trigger. Maar anderen zoals Meguiar's #21, Blackfire, Klasse, PB EX-P zijn goed.
    Wat is het verschil eigenlijk tussen die twee?
    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Prime = AIO, dus een lichte polish + sealant
      Jette Trigger = is een pure sealant met een hogere beschermingsgraad

Prime reinigt grondig en beschermt. Jett Trigger geeft een nog grotere glans en bescherming.
      Alle info op http://www.jeffswerkstatt.com/

Comment

Prime = AIO, dus een lichte polish + sealant

Prime reinigt grondig en beschermt. Jett Trigger geeft een nog grotere glans en bescherming.
        Met wat breng je dat het best/gemakkelijkst aan op je velgen? Met een applicator pad?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
          Met wat breng je dat het best/gemakkelijkst aan op je velgen? Met een applicator pad?
          Ik gebruik een applicator pad, maar ik heb eenvoudige velgen (17" 5 spaken). Als ze moeilijk te onderhouden zijn zou ik eerder voor een microvezeldoek opteren.

Comment

Prime = AIO, dus een lichte polish + sealant

Ah, merci! Dat weten we ook alweer. Nog een paar dingen uitzoeken ik ik zie het bos weer door de bomen
            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Niet echt proper maken, maar eigenlijk terug zwart krijgen dat ik wil.
              Op een cheap-ass manier liefst

Op zich valt het nog mee, gezien de mini van een vrouw is, en al een jaar oud, maar ik zou het toch liever terug volledig zwart zien.
              Last edited by ; 02/07/2007, 13:35.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                Die zwarte puntjes zijn teerrestjes, en die verwijder je in 10 seconden met een doodgewone teerreiniger uit de NeuroShop. Op spuiten, effe laten inwerken, en afvegen. Klaar! Kost je 3 of 4 EUR en zo'n bus kan makkelijk 2 jaar meegaan als je ze enkel daarvoor gebruikt.

Daarvoor moet je echt geen dure velgenreiniger kopen, of een hyperbrush ofzo.
                Dit ga ik eens proberen. De MINI heeft er last van. Nu nog een Euroshop vinden...

Comment

• @Carlo: alcoholstift!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
                    Dit ga ik eens proberen. De MINI heeft er last van. Nu nog een Euroshop vinden...
                    ach, ik heb hier de euroshop in zedelgem al rotgezocht achter teerreiniger, maar niks te vinden. Formol en van die gore bucht dat wel, met hopen als je wil maar teerreiniger an sich, neen

2015 Volvo V60 D2 aut.
                    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                      @Carlo: alcoholstift!
                      Ja, dat blijft er 3 dagen op, liever iets dat langer houdt.

Ik had gehoopt dat er betere manieren waren die even weinig kostten

Comment

• verf?

Comment

• Kheb het antwoord al

Zwarte nagellak van't kruidvat.

Merci Kristal!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                            verf?
                            Volgend jaar laat ik die velgen wel herdoen ofzo.
                            Of in de winter.
                            Dat ziet er echt niet uit op zijn standaard 16 inchers

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                              Kheb het antwoord al

Merci Kristal!

Moet ik onthouden voor de Marder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                Kheb het antwoord al

Merci Kristal!
                                En dat blijft er langer dan 3 dagen op?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                                  En dat blijft er langer dan 3 dagen op?
                                  Volgens kristal wel.

Straks eens testen he

Comment

• GEVONDEN! Een busje teereiniger van Valma, voor velgen, koetswerk enz. 4€ in stock Vermeersch - Dekoninck in Handzame-Kortemark.

Vol goede moed eraan begonnen op de overigens sinds een week niet gewassen velg. Stukje proper gemaakt, psshhhhht psshhhtt, enkele seconden laten inwerken en wrijven....

met als resultaat:

Helpt ook NIET dus

Wie nog tips? Kleien zou dan echt de enige mogelijkheid zijn?

edit: niet letten op de parkeerschade, veroorzaakt door de vorige eigenares

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Probeer anders eens met meguiars wheel brightener? Da's vrij nasty spul, maar je krijgt er voor zover ik weet wel vrij veel mee weg.

En als dat niet helpt, dan kan je idd proberen om te kleien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                                        GEVONDEN! Een busje teereiniger van Valma, voor velgen, koetswerk enz. 4€ in stock Vermeersch - Dekoninck in Handzame-Kortemark.

Vol goede moed eraan begonnen op de overigens sinds een week niet gewassen velg. Stukje proper gemaakt, psshhhhht psshhhtt, enkele seconden laten inwerken en wrijven....

met als resultaat:

Helpt ook NIET dus

Wie nog tips? Kleien zou dan echt de enige mogelijkheid zijn?

edit: niet letten op de parkeerschade, veroorzaakt door de vorige eigenares
                                        Euh, met klei zou dat toch geen probleem mogen zijn hoor !!!

Comment

• alle, ik krijg nog wat meer vertrouwen in die klei (je bent een goede verkoper )

Wat heb ik hiervoor nodig? een kleibrokje, en die vloeistof? wat stel je voor?

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Working...
                                          X